Optymalizacja strony internetowej
2 min readIstnieje wiele mitów i błędnych przekonań na temat optymalizacji stron internetowych, które należy obalić. Wiele osób uważa, że za pomocą CSS, JavaScript i innych języków programowania można zwiększyć ruch na stronie. Ale to nie jest prawda. Głównym zadaniem optymalizacji strony jest zwiększenie liczby użytkowników, którzy będą zainteresowani ponownym jej odwiedzeniem, a także stworzenie możliwości, aby wyszukiwarki prawidłowo oceniły Twoją stronę. Konieczne jest upewnienie się, że tytuł strony i jej opis rzeczywiście odzwierciedlają treść, którą zawiera.
Tytuły i opisy znajdują się na większości stron w znaczniku HTML. Bardzo ważne jest, aby były one logiczne i atrakcyjne, ponieważ pozwalają one wyszukiwarkom określić, jakiego rodzaju informacje zamieszczasz na swojej stronie. Dodatkowo, informacje te powinny być napisane w języku naturalnym – takim, jakiego używasz na co dzień rozmawiając z kimś lub czytając teksty. Zapewni to maksymalne indeksowanie przez wyszukiwarki.
Najważniejszą rzeczą, jeśli chodzi o takie zagadnienie jak optymalizacja strony internetowej jest to, że musi być ona organiczna. Musisz zrozumieć, że nie możesz zmieniać niczego na swojej stronie sztucznie ponieważ miałoby to negatywny wpływ. Tylko profesjonalni specjaliści SEO mogą zagwarantować wysokiej jakości usługi optymalizacyjne.
Audyt witryny to analiza istniejącej witryny, mająca na celu określenie i ocenę jej mocnych i słabych stron, szans i zagrożeń. Dodatkowo dostarcza rekomendacji, jak rozwijać i ulepszać witrynę. Audyt witryny jest często przeprowadzany przez zespół specjalistów, w skład którego wchodzi audytor witryny oraz kierownik projektu. Audytor analizuje strukturę serwisu, w tym nawigację i użyteczność, przegląda treści, szacuje przepływ ruchu i zapotrzebowanie na poszczególne strony. Kierownik projektu koncentruje się na strategicznym rozwoju witryny, przedstawia rekomendacje dotyczące zwiększenia ruchu na stronie i poprawy jej pozycji w wyszukiwarkach (SERP). Optymalizacja strony internetowej zwykle jest poprzedzona przez tę analizę.