Jakie umiejętności są potrzebne do pracy w SEO?
2 min readSEO to naprawdę szeroki termin. Istnieje wiele różnych aspektów i kategorii SEO, więc umiejętności potrzebne do pracy w SEO mogą się bardzo różnić.
Dobrym miejscem do rozpoczęcia pracy jest wykształcenie. Jeśli masz wykształcenie w zakresie marketingu lub komunikacji, to masz niektóre umiejętności potrzebne do pracy w SEO. Jeśli jednak nie masz wykształcenia w tych dziedzinach, będziesz musiał się ich nauczyć w pracy.
Najlepiej zacząć od kursu lub dwóch na temat SEO, Google Analytics i podstaw tworzenia stron internetowych. Po ich ukończeniu spróbuj znaleźć staż, podczas którego zdobędziesz praktyczne doświadczenie w pracy z prawdziwymi klientami. Zainteresował cię ten temat? W takim razie wejdź na stronę manux.pl i dowiedz się więcej.
SEO to bardzo szeroka dziedzina, a w jej ramach istnieją różne poddziedziny. Skupię się na podstawowym zestawie umiejętności, które są potrzebne, aby być skutecznym.
- Wyszukiwanie słów kluczowych: Aby dobrze wykonywać SEO, trzeba umieć znaleźć dobre słowa kluczowe, których szukają docelowi odbiorcy. Jest to prawdopodobnie najważniejsza umiejętność w SEO. Nie musisz być w stanie samemu wymyślać świetnych słów kluczowych, ale musisz umieć je ocenić.
- Analityka: Aby podejmować świadome decyzje dotyczące tego, na czym powinna się skupić witryna, trzeba mieć podstawową wiedzę na temat jej aktualnych wyników.
- Podstawy technicznego SEO: Większość witryn korzysta z jakiegoś systemu CMS (system zarządzania treścią), który może przeszkadzać wyszukiwarkom w prawidłowym (lub w ogóle) indeksowaniu treści. Istnieją pewne podstawowe zasady, które każdy, kto zajmuje się SEO, musi zrozumieć – takie jak czyste adresy URL, znaczniki kanoniczne, sitemapy HTML itd.